2023/11/08

A múlt és jelen.



Azt mondják sokan... Felejtsd el a múltat... ne foglalkozz azzal ami elmúlt...töröld ki és menj tovább. Igen... A múlt... Ha megakarod érteni az Embert... hogy mitől, miért olyan most mint amilyen...Ha megakarod érteni ŐT az Embert...miért viselkedik így ahogy, miért így reagál, mitől miért vannak a félelmei a fóbiái... Tudnod kell a múltját! Másképp nem értheted meg őt. Mert... a múltunk történései alakítanak minket...ŐT az Embert. Ami a múltban történt jó és rosz... az mind mind alakított tett ilyenné minket. Azokból lettek a jó és rosz dolgaink, viselkedésünk, reakcióink, félelmeink, fóbiáink. Ha érteni akarsz... tudnod kell a múltamat! Akkor értesz...érthetsz meg igazán... Különben... csak egy felszínt fogsz látni., de sosem fogsz érteni, megérteni. Csodálkozni fogsz miér lett ilyen az az Ember, elítéled, megítéled a felszín alapján. Életünk kezdetétől érnek hatások... Ezek mind alakítanak minket. Rengeteg függ a gyermekkortól... miként magyarázzák el a Szülők a téged ért hatásokat, miként értetik meg veled, mikét tanítanak meg azokat kezelni...jó vagy rossz helyre "tenni" az emlékeid közt. Miként kezelnek téged...milyen hatások érnek..jók rosszak és ezek aránya. Segítenek e helyre tenni?... Magadra hagynak e?... Később életed során további hatások érnek. Szépek jók rosszak... Honnan?...Kiktől?.. ha fontosaktól?...mélyebbek lesznek az "emlékek" a hatások... Ha kevésbé fontosaktól?... könnyebben kezeljük... "feledhetőbb" lesz. A kamasz kor egy újabb nagyon érzékeny fontos kor ... Az ebben a korban ért hatások élmények erős határozott nyomokat hagynak, erősebb befolyással lesznek később ránk. Aztán a huszon éves kor eleje... Kialakul az egyéniségünk... Az addig ért hatások élmények elraktározódnak megszilárdulnak... véglegesek lesznek.. Az leszel TE alapból. Ezekhez jönnek majd később újabbak... Ekkor jön az hogy az addigra kialakult egyéniségedtől függ hogyan reagálsz, hogyan tudod kezelni a későbbieket. De akkor már... Szinte lehetetlen befolyásolni hiszen kialakult az egyéniség az addigiak hatására, befolyására. Ez vagy TE és ez maradsz örökre. Jó vagy rosz?... könnyen vagy nehezen kezelsz dolgokat?... A Múltad vagy TE magad! A múlt nélkül... Nem érthetsz meg soha...csak felszínt látsz. Ha valóban érteni, megérteni akarsz...értsd meg a múltat, legyél rá kíváncsi!
ui.
Régebben írtam már róla. Én magányos gyerek voltam. ( hogy miért? az egy másik téma... a múltam ami igen fontos része annak amiért és amivé ) Azt nem tudtam milyen akarok lenni, csak azt, milyen nem. Apaként is így voltam vele. Aztán 22 éves koromban volt életem egyik legfontosabb döntése. Akkor azon igen sok múlott. Maradok, vagy megyek? Aztán egy hét bezárkózás önmagammal, széjjel szedtem magamat, majd a kopott rosszakat kidobtam új jókat beszereltem és megcsináltam önmagamat, majd jó egy évnyi próba és csiszolgatás eredménye az ami ma is vagyok. Azaz "meggyógyítottam" és felépítettem önmagamat. Mindezt a múltamból az akkori jelenemből és az álmodott jövőből. Büszke vagyok rá és elégedett, bár lehetett volna jobb is. Max. 1-2 dolgot csinálnék másként.
Szerintem ezt mindenkinek el kellene végeznie önmagán. Ugyanis az már rajtad múlik, mit raksz össze a múltból a jelenedből az álmodott jövődből és aztán milyen ember leszel. EMBER, vagy csak ember leszel é. .... vagy hagyod ahogy esik...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése