2018/01/08

"Mi jár a fejedben Lajos?"...emlék és reakciók.

"Mi jár a fejedben Lajos?" ...kérdi a facebook. Mi jár? .... Kölök koromban szerettem egyedül kimenni a házunk fölött lévő dombra és nézni a messzeségbe amíg a szemem ellátott. Csak ültem vagy álltam ott és néztem a messzi tájat a szemben távolabb lévő dombokat. Szerettem lemenni a rétre és hanyatt fekve a millió mezei virág közé,mindenféle színű tarka pillangók szálldostak körülöttem, fent magasan egy pacsirta fújta dalát. Én csak feküdtem ott a fűben és néztem fel a magasba, hol pedig lehunytam szemeimet és úgy hallgattam azt a pacsirtát a gondolataim pedig csak szálltak vele ott fent messze. Szerettem kimenni a faluvégi erdőbe és leülni ott a tisztáson, hallgatni az erdőt a gondolataim pedig szintúgy.... Télen kint az erdőn a csupa fehérségben a csendben a sűrű nagy hópelyhek között. Mikor katona lettem és jártunk itt ott gyakorlatokon... Szerettem kiülni a tank tetejére és nézni bele a tájba a messzeségbe. Egyszer autóval voltam Nyíregyházán és onnan visszafelé jövet a 4-es úton megálltam egy pihenőnél. Kiszálltam és rágyújtottam egy cigarettára. Álltam ott és néztem a mezőt a tájat. Messze onnan egy tanya volt gémeskúttal és fent magasan egy pacsirta. Én csak álltam az autónak támaszkodva néztem a messzeségbe és hallgattam. Szerettem csak úgy egyedül sétálni. Szerettem csak úgy rajzolgatni mindenfélét csak úgy magamnak magamban. .....Ilyenkor mindig szálltak a gondolataim és velük a ...a lelkem is. Hogy miért és hová? ...... hosszú történet. ....
Miért jutott most ez eszembe? Miért írtam le? Ki s mit olvas ki ebből? Mielőtt elküld...öm...tem párszor meggondol...tam...om.... Csak úgy jutott eszembe. ....ne csak mindig a politika.

reagáltak 32-en, hozzászóltak 12-en és egy kivételével csak a felszínt látták, vették észre. 

Ahogy ígértem, megpróbálok válaszolni, de így egyben mindenkinek. Évek óta olvasgatok írásokat blogokon, aztán itt a facebookon és ezekhez írt hozzászólásokat. Én magam is régóta írok blogot is, itt a facebookon is. A több év alatt többször feltűnt valami, de feltűnt sok sok éve személyes beszélgetéseken is, különböző előadásokon, politikai fórumokon is. Ez a dolog régóta zavar engem. A napokban olvasgattam írásokat, emlékeket, aztán tegnap szintén olvastam pár ilyent. Ekkor jutott eszembe ismét az a dolog amit említettem volt imént, azaz ami sok éve zavar. Gondoltam, teszek egy próbát és írok valamit, emléket magamról. Több célom volt ezzel az írással. Egyrészt kiírni magamból, másrészt talán kicsit jobban megismertetni magamat veletek, harmadrészt az, be jön é az a dolog ami engem zavar régtől. Megírtam és vártam a reakciókat. Első kettő értelemszerűen bejött, de a harmadik is úgy lett ahogy vártam. Ugye az írásomban említettem hogy "kölök koromban" és hogy egyedül....Egy hat - tizen éves srác? ...egyedül? magányosan? ... Aztán említettem még valamit... "Szerettem csak úgy rajzolgatni mindenfélét csak úgy magamnak magamban."..."Magamnak magamban"? .... Miért "magamban? Miért "magamnak"? ... Aztán még valami fontosat említettem... "Ilyenkor mindig szálltak a gondolataim és velük a ...a lelkem is. Hogy miért és hová? ...... hosszú történet. " . Figyeltétek? Észrevettétek? "...velük a ...a lelkem is". Végül a végén ... "Ki s mit olvas ki ebből?" Elgondolkodtatok ezeken? Ha igen?...melyikőtöknek mi jött le ezekből? Egyébként ez az emlék a történet teljességgel igaz és így volt.  

Miután megírtam, mint említettem, vártam a reakciókat, páratokét fokozottan vártam. Erre ma megint írtam valamit.  Lehet most miután ezt a választ olvassátok, páran néztek majd értetlenül, esetleg lesz aki megbántódik, de a célom nem ez volt. Egyszerűen csak szerettem volna felhívni egy sokszor nagyon is fontos dologra a figyelmet. Remélem sikerült. "Láss a dolgok mögé! Lásd a fától az erdőt! Nézz a kirakat mögé! Láss a hangzatos cím mögé! Ne csak a sminket a vakolatot lásd! 
Ugye ismerősek ezek a mondatok? Ha olvasol egy írást, lásd mögötte az embert! Mindig gondolkodj el, vajh milyen lehet az az ember aki írta, mi késztette arra az írásra? Mit akar mondani, sugallni? Biztos hogy azt látod amit mondani akart? "

Fontosak ezek mind az emberi kapcsolatokban, de különösen fontos manapság a politikában a közéletben a közügyekben is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése